De overstap:

minder leads, meer inschrijvingen

13
JULI, 2018
Zelfs wanneer gebruikers bezig zijn hun volle potentieel te realiseren, volgen ze het pad van de minste weerstand. Tegelijkertijd zijn ze kritischer en beter geïnformeerd dan ooit. Door onafhankelijke ervaringen zien gebruikers of beloftes worden nagekomen. Door complete productdata weer te geven, hebben ze alles in handen om een beslissing te maken. Daarom beloont de rangschikking van Springest zowel het beoordelingscijfer als de compleetheid van data. Die transparantie is nodig door de explosieve groei van leerproducten, maar toegankelijkheid blijft cruciaal. De dienst ‘Inschrijvingen’ is steeds belangrijker, en ‘Leads’ steeds minder. Tijd voor een verandering.

Gebruikers willen één onafhankelijke plaats met alle informatie die nodig is om zich in te schrijven voor hun volgende stap. Springest moet de directe deur naar het (digitale) klaslokaal zijn. Daarom gaan we een verandering doorvoeren: we zullen met ons team van leeradviseurs zelf leads opvolgen. We willen dus alleen nog inschrijvingen voor u genereren. Deze verandering wordt geleidelijk uitgevoerd, per categorie.

Springest heeft in de afgelopen jaren veel leads en inschrijvingen gegenereerd voor aanbieders. Door de jaren heen hebben wij veel feedback ontvangen waaruit blijkt terug dat de kwaliteit van leads beter kon. Met deze omslag verwachten we meer inschrijvingen te realiseren, zodat we uw Return on Investment vergroten.

Uiteindelijk willen wij u ontzorgen met alles dat niet met lesgeven te maken heeft. Zo bent u minder bezig met opvolging en administratie, en richt u zich op wat echt belangrijk is: uw deelnemers helpen hun volledige potentieel te bereiken. 

Wat houdt de verandering precies in:

  • De dienst ‘Leads’ wordt voor alle leerproducten in de betreffende categorieën op Springest uitgeschakeld (zie onderstaand): 

    Vanaf april 2018 

    • Kwaliteit- & Projectmanagement

    Vanaf augustus 2018

    • Management
    • Automatisering & ICT/IT
    • Internet & Media
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Communicatie
  • Gebruikers die informatie aanvragen, krijgen van ons een brochure toegestuurd. De opvolging van leads zal door onze leeradviseurs gedaan worden. Voor de andere categorieën blijft u dus gewoon leads ontvangen. Benieuwd in welke categorieën uw leerproducten vallen? Kijk dan in het tabje ‘Statistieken per onderwerp’ in de Admin.
  • In de Admin ziet u hoeveel mensen informatie hebben aangevraagd. De contactgegevens van de geīnteresseerden zijn niet meer zichtbaar. We brengen hiervoor natuurlijk ook geen kosten meer in rekening.
  • We zullen vaker contact met u opnemen om zowel praktische als inhoudelijke vragen te stellen over uw leerproducten.

Goed om te weten:

  • Zet de dienst ‘inschrijvingen’ aan. Hierdoor kunnen leeradviseurs de gebruikers daadwerkelijk inschrijven voor uw producten.
  • Daarnaast verschijnt uw aanbod op de leerportalen van zakelijke klanten wanneer inschrijvingen ingeschakeld zijn. De werknemers van organisaties als AEGON, ING, T-Mobile, Holland Casino en vele anderen kunnen zich dan bij u inschrijven.
  • Maak uw productinformatie op Springest zo compleet mogelijk. Denk hierbij aan het toevoegen van extra kosten, startdata en een heldere productomschrijving. Hierdoor kunnen leeradviseurs gedegen advies geven, en sneller zien dat uw leerproduct past bij het traject van de potentiële deelnemer. Lees meer over het belang van complete data.
  • Dit artikel legt uit hoe onze leeradviseurs te werk gaan.
  • Het converteren van een lead naar inschrijving kan enkele weken tot maanden duren. Door volledig over te gaan op inschrijvingen, nemen wij deze tijdsinvestering uit handen.
“Zo wordt het contact met gebruikers minder sales-gericht en
meer inhoudelijk.”

Vanwaar deze verandering?

  • We kregen vaak de terugkoppeling dat het converteren van leads naar inschrijvingen moeilijk en tijdrovend was. Hierin ontzorgen wij u graag. Zo wordt het contact met gebruikers minder verkoopgericht en meer inhoudelijk.
  • Wij kregen steeds meer feedback van aanbieders dat de kwaliteit van leads niet consistent is. Aanvragers bleken niet altijd serieus te zijn in hun zoektocht naar een opleiding. Door directe inschrijvingen aan te leveren, wordt dit voorkomen.
  • Een gebruiker vraagt gemiddeld twee brochures aan. In zo’n geval is één aanspreekpunt wenselijk om verwarring te voorkomen. Hierdoor ontvangen we gezamenlijk meer inschrijvingen.

Hoe wordt deze verandering doorgevoerd?

We zullen deze verandering geleidelijk, per categorie doorvoeren. We doen dit stap voor stap, zodat we uw feedback kunnen meenemen in dit proces. Met deze omslag verwachten we meer inschrijvingen te realiseren, zodat u nog meer uit Springest kan halen.

Heeft u een vraag of suggestie? Neem dan contact op met support@springest.nl. We hopen veel van elkaar te leren.

Veelgestelde vragen

Het is een grote verandering, maar veel blijft hetzelfde. U zult nog steeds mensen via Springest in uw (digitale) klaslokaal ontvangen. Alleen doet Springest de verkoop voor u. Soms zult u inhoudelijke vragen van onze leeradviseurs ontvangen, in plaats van gebruikers. Zo bent u minder tijd kwijt aan alles om het lesgeven heen. Wij regelen de verkoop voor u. Maar hoe zit het dan met…

Incompany?

Voor incompany aanvragen verandert er niets, ook niet in deze categorieën. Gebruikers kunnen via uw producten nog steeds een incompany aanvraag openen.

Kosten van lead-opvolging?

Leeradviseurs volgen brochure-aanvragen kosteloos op. U betaalt alleen wanneer een directe inschrijving is aangeleverd. Zoals het gezegde gaat: no cure, no pay.

Transparantie?

We willen dat mensen steeds terugkomen om te leren. Daarom moeten leerproducten passen bij de verwachtingen van mensen – eigenlijk willen wij die verwachtingen overtreffen. Daarom hebben we een divers, onafhankelijk aanbod. We kunnen daarom nooit één specifieke aanbieder promoten wanneer een gebruiker meerdere brochures aanvraagt. Iedere gebruiker is anders. Die onafhankelijkheid is al meer dan tien jaar het bestaansrecht van Springest.

Expertise?

Toegeven: wij weten minder van uw leerproducten af dan u. Maar wij hebben weer een groter overzicht op de markt en zijn onafhankelijk. Daarom zullen wij meer inhoudelijke vragen stellen over uw leerproducten. Zo brengen wij uw kennis samen met onze onafhankelijkheid, zodat we mensen constant blij maken met hun volgende stap.

Terugkoppeling van gebruikers op leerproducten en brochures?

We weten dat het persoonlijk contact met mensen belangrijk is voor de inhoud van uw brochures en cursusaanbod. Onze leeradviseurs zijn daarom steeds bezig met het verzamelen van feedback. Die feedback geven wij weer aan u door; vooral omdat we steeds meer contactmomenten zullen hebben.

Share This