De 5 meest gestelde vragen aan leeradviseurs

5
JUNI, 2018
Gebruikers die via Springest een leerproduct willen boeken, doen dit op basis van een leerwens. Het product waar zij brochures voor aanvragen is één van de opties waar ze over nadenken – gemiddeld vragen gebruikers twee of meer brochures aan. Leeradviseurs helpen gebruikers bij het kiezen van een leerproduct, op basis van hun leerwens. Door de onafhankelijke positie van Springest kunnen onze leeradviseurs de gebruiker adviseren over het meest passende leerproduct. Dit gaat verder dan alleen de cursusinhoud – ook de match tussen gebruiker en aanbieder telt hierbij mee, net als de leerwens zelf.
Voor inhoudelijke vragen zullen leeradviseurs zich altijd tot aanbieders wenden. Om u zoveel mogelijk te ontzorgen is het daarom belangrijk dat uw informatie op Springest compleet is. Zonder complete basisinformatie zijn leeradviseurs meer tijd kwijt aan het opvragen van startdata, complete prijsgegevens en de aanwezigheid van keurmerken als de ‘Niet Goed, Geld Terug’ garantie. Daarnaast is deze informatie direct zichtbaar voor gebruikers en daarmee een belangrijk onderdeel van conversie. Wanneer deze informatie compleet is, is het contact tussen aanbieders en leeradviseurs efficiënt en volledig gericht op de cursusinhoud. Zo blijft u de expert, ook in de ogen van de cursist, maar is het advies onafhankelijk. Die onafhankelijkheid is één van de hoofd drijfveren voor conversie op Springest.

Om u verder op weg te helpen zijn hier de vijf meest voorkomende vragen van gebruikers naar leeradviseurs:

1. Werkt deze opleiding ook in mijn beroep?

Een leerwens begint vaak bij het beroep van de gebruiker. In het dagelijks werk komen ze problemen tegen die ze niet op kunnen lossen. Ze komen kennis tekort. Misschien zijn ze op zoek naar een baan en moeten ze, om daarvoor in aanmerking te komen, een bepaalde cursus of opleiding hebben gevolgd. Anderzijds is het mogelijk dat ze binnen hun organisatie niet meer inzetbaar zijn. Vaak wordt dan een opleiding voor ze gefinancierd door de werkgever – dit noem je ‘Mobiliteitstrajecten’. Een laatste optie kan nog simpeler zijn: om te voldoen aan wetgeving moeten medewerkers verplicht een cursus afronden.

Werk speelt dus vaak de hoofdrol in de motivatie van de cursist. Het is daarom belangrijk dat u uw leerproducten weet te koppelen aan concrete werksituaties. Een simpele manier is de doelgroep aan de naam van uw leerproduct toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Kwaliteitsmanagement in de Zorg’ of ‘Effectief functioneren in een Management Team’.

Werk speelt dus vaak de hoofdrol in de motivatie van de cursist. Het is daarom belangrijk dat u uw leerproducten weet te koppelen aan concrete werksituaties.

2. Uit welke modules bestaat dit leerproduct en welke onderwerpen komen aan bod?

Dit is één van de meest voorkomende vragen als het gaat om complexe leerproducten, of leerproducten met veel inhoud. Modules die worden behandeld, competenties die worden verkregen en onderwerpen die naar voren komen zijn belangrijke informatie voor gebruikers. Door modules en onderwerpen duidelijk te belichten, laat u zien waar de inhoud van uw leerproduct verschilt met die van anderen.

3. Krijg ik na de opleiding een certificaat?

In het HRD Trends 2017 onderzoek blijkt dat 51% van ondervraagden de waarde van het diploma als belangrijkste factor acht bij het kiezen van een leerproduct. Springest helpt hiermee door automatisch certificaten via LinkedIn toe te kennen wanneer een leerproduct is afgerond. Anderzijds willen gebruikers vaak een officieel certificaat dat aan potentieel-nieuwe werkgevers kan worden getoond wanneer zij hiernaar vragen – meestal in het geval van een sollicitatie. Als uw leerproduct een ondertekend certificaat oplevert is het belangrijk dit op uw productpagina te vermelden.

4. Waar en wanneer start de opleiding, en gaat de opleiding ook echt van start?

Stelt u zich voor: u bent enthousiast bezig met het opbouwen van je carrière. Om zo snel mogelijk de organisatorische ladder te beklimmen is meer nodig dan alleen ambitie. Met kennis komt u verder. Om uw huidig project tot een succes te brengen – en daarmee kans te maken op promotie – is een leerproduct nodig. U zoekt, boekt en vergelijkt op Springest.nl en wil meteen van start… althans, dat is de bedoeling, maar er staat nergens wanneer ‘die perfecte training’ daadwerkelijk van start gaat.

Wat nu? Als u geluk heeft is het leerproduct een 100% match met de wensen van de gebruiker en vraagt de gebruiker aan een leeradviseur te achterhalen wanneer de cursus begint. Maar veel vaker zal de gebruiker op zoek gaan naar een product dat wel complete startdata heeft. Daar gaat uw inschrijving.

Eén van de eerste dingen die een gebruiker wil weten is wanneer hij van start kan gaan met zijn nieuwe cursus, training of opleiding. Complete startdata realiseren tot twintig keer meer conversie op uw leerproducten. Daarnaast wordt veelvuldig gevraagd naar startgarantie – niemand houdt ervan plannen te maken om ze vervolgens te wijzigen. Vergeet ook niet zo volledig mogelijk de prijs weer te geven. Hierdoor weten gebruikers direct waar ze aan toe zijn en belandt u hoger in de rangschikking op Springest.nl.

Een zin als: ‘na het volgen van dit leerproduct kunt u…’ schept een helder beeld en verduidelijkt de impact van uw leerproduct op het leven van de gebruiker.

5. Wat kan ik ermee?

Het verschil tussen wat een gebruiker wil en wat een leerproduct daadwerkelijk oplevert kan groot zijn. Een zin als: ‘na het volgen van dit leerproduct kunt u…’ schept een helder beeld en verduidelijkt de impact van uw leerproduct op het leven van de gebruiker.

Afsluitend

Zoals u ziet zijn de details van uw leerproduct belangrijk. Als deze informatie compleet is, kan een gebruiker deze vragen beantwoorden:

  • Wat heb ik aan deze cursus en wat ga ik precies leren?
  • Waar moet ik zijn, wanneer ga ik van start en wat zijn de totale kosten?
  • Wat kan ik er straks mee?
  • Hoe goed kan ik het op mijn werkvloer toepassen?
  • Hoe helpt dit mijn verdere carrière?

Uw productpagina kan antwoord geven op al deze vragen. Onze leeradviseurs kunnen, met uw kennis, gebruikers van verdere inhoudelijke informatie voorzien. Door gebruikers te voorzien van een onafhankelijk contactpersoon creëren we vertrouwen. Dat vertrouwen creëert conversie. Consumenten prikken steeds beter door sales methodes en marketing campagnes heen. Ook organische zoekresultaten op Google worden met steeds meer scepticisme bekeken. Consumenten overtuigen is hierdoor moeilijker dan ooit. Met gedeelde ervaringen – en onafhankelijk advies van leeradviseurs – helpen wij u het vertrouwen van gebruikers te winnen.

De overstap: minder leads, meer inschrijvingen

De overstap: minder leads, meer inschrijvingen 13 JULI, 2018 Zelfs wanneer gebruikers bezig zijn hun volle potentieel te realiseren, volgen ze het pad van de minste weerstand. Tegelijkertijd zijn ze kritischer en beter geïnformeerd dan ooit. Door onafhankelijke...

Share This